• Op ma t/m vr vóór 12 uur besteld, de volgende dag thuisbezorgd in de Benelux
  • Vanaf €65,- gratis standaard bezorging. Cadeaukaarten worden gratis verzonden per post!
  • Vragen? Bel ons op (+31)294 772 444

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht met alle veelgestelde vragen. Het kan uiteraard voorkomen dat je vraag er niet tussen staat. Mocht dat het geval zijn, kan je altijd contact opnemen door ons te bellen op +31 (0)294 772 444, het contactformulier in te vullen of door zelf een mail te sturen naar info@mycooks.nl.


BESTELLEN

Hoe lang van tevoren dien ik te bestellen?
Onze gerechten en producten maken wij vers en met verse ingrediënten, om deze vervolgens onder beschermde atmosferen koel- en vriesvers te verpakken. Zodoende kunnen wij de versheid van onze producten garanderen, zonder toevoeging van additieven en e-nummers. Onze chefs hebben minimaal een dag de tijd nodig jouw bestelling te maken en te verpakken voor verzending. Je dient daarom uiterlijk voor 12:00 uur de dag voor de gewenste bezorgdatum te bestellen. Op zondag, maandag, feestdagen en de dag na een feestdag bezorgen wij (nog) niet. 

Kan ik mijn bestelling ook telefonisch doorgeven?
Dit is helaas niet mogelijk, omdat de betalingen via de webshop voldaan moeten worden. Jouw bestelling komt anders niet gegarandeerd goed in het systeem te staan. Zie je geen enkele mogelijkheid om online te betalen, ben je een bedrijf of gaat het om een aanzienlijke hoeveelheid/bedrag? Dan kan je altijd even info@mycooks.nl mailen of bellen met een verzoek om middels een factuur te betalen.  

Kan ik een ander bezorgadres opgeven dan het factuuradres?
Dit kan. Je kunt zowel een bezorg- als een factuuradres opgeven bij je bestelling. De factuur wordt enkel digitaal verzonden, dus je zal geen post ontvangen op het factuuradres. 


BETALEN
Hoe kan ik betalen?
We bieden de volgende betaalwijzen: iDeal, creditcard, ippies, Bancontact, en de MyCOOKS cadeaukaart. Je dient je betaling online te voldoen.

Ontvang ik een bevestiging van mijn betaling?
Na het afronden van je betaling krijg je een bevestigingsmail met factuur op je opgegeven emaildres. Heb je de bevestiging en/of factuur niet ontvangen? Stuur dan even een mail naar de klantenservice. Het kan zijn dat je per ongeluk je emailadres verkeerd hebt ingevuld. Dit passen we dan direct aan. 

Is betalen via jullie website veilig?
Ons betaalsysteem voldoet aan de zwaarste veiligheidseisen en is gecertificeerd door De Nederlandse Bank. Betalen is dan ook helemaal veilig.

BEZORGEN
Op welke dagen bezorgen jullie?
We bezorgen op dinsdag t/m zaterdag. Op feestdagen en de dag na een feestdag bezorgen we niet. Je kunt de gewenste bezorgdatum kiezen tijdens het maken van je bestelling.

Waar bezorgen jullie?
Wij bezorgen in heel Nederland (uitgezonderd de Waddeneilanden) en Belgie op ieder gewenst adres. Bijvoorbeeld ook op uw vakantieadres.

Ik wil mijn bestelling laten bezorgen op een vakantiepark, kan dit?
Dit kan zeker. De bezorger mag echter niet het park op, dus zal je bestelling afgeven bij de receptie. Wij raden daarom aan de receptie voor je komst in te lichten.

Moet ik bezorgkosten betalen en zo ja, hoeveel?
We berekenen per bestelling servicekosten. De hoogte hiervan hangt af van de orderwaarde van je bestelling.

Orderwaarde:
€ 6,95 voor orders < € 35,-  
€ 3,95 voor orders > € 35,- en < € 65,-
Gratis voor orders > € 65,-

Let op: de korting op servicekosten geldt voor bestellingen rechtstreeks op onze website en aan de hand van het totaalbedrag na eventuele verrekende kortingen. 

Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd? En wat als ik niet thuis ben?
Je bestelling wordt bezorgd tussen 8.00 en 18.00 uur of tussen 9.00 en 17.00 uur. Je kunt je bestelling volgen via het track-and-tracesysteem van de transporteur. De bezorger stuurt je ongeveer een uur voor hij aankomt een sms met de exacte bezorgtijd. Ben je niet thuis op het moment van bezorgen, dan wordt er een bezorgpoging bij de buren gedaan. In Nederland wordt er geleverd met gekoelde transport en doen ze de dag na de initiële bezorgdag nog eenmaal een poging om het pakket te bezorgen. Daarna wordt het pakket vernietigd. In België is een extra poging jammer genoeg niet mogelijk in verband met de houdbaarheid van de producten. 

Heb je voorkeur voor andere bezorgtijden? Bij het afronden van het bestelproces kun je uit verschillende opties kiezen. Dit is van invloed op de servicekosten, tot maximaal € 8, - extra.


Door wie wordt mijn bestelling geleverd?
Voor de bezorging van je bestelling werken we samen met twee bedrijven: Dynalogic en Leen Menken (DynaFresh). Zij bezorgen je bestelling koelvers. In de bevestigingsmail kun je zien welke bezorgdienst jouw bestelling komt bezorgen. 
 
Ik heb besteld en een bezorgdag gekozen, maar deze dag komt mij niet meer uit. Wat nu?
De datum wijzigen van je bestelling is geen probleem. Stuur hiervoor een mail naar info@mycooks.nl of vul het contactformulier in op de website. Vermeld hierbij je ordernummer en de dag waarop je de bestelling wel wil/kan ontvangen. De datum wijzigen kan tot 24 uur voor jouw gekozen bezorgdatum. 
Ik wil graag afzien van mijn bestelling. Is dit mogelijk?
Een bestelling kan geannuleerd worden tot uiterlijk 24 uur voor jouw gekozen bezorgdatum. Stuur hiervoor een mail naar info@mycooks.nl of vul het contactformulier in op de website. Vermeld hierbij altijd je ordernummer. Zelf geweigerde boxen aan de deur zullen wij niet crediteren.

GERECHTEN
Bezorgen jullie het eten warm en wordt er servies en bestek bijgeleverd?
MyCOOKS levert jammer genoeg niet warm. De gerechten worden teruggekoeld en koelvers geleverd. Je kunt de gerechten heel eenvoudig opwarmen (indien nodig) en serveren op het moment dat het jou uitkomt. De opwarminstructies worden bijgeleverd. Servies en bestek worden niet bijgeleverd.

Hoe lang is mijn bestelling nog houdbaar na bezorging?
Afhankelijk van de gerechten (kazen zijn bijvoorbeeld over het algemeen langer houdbaar), zijn de gerechten nog (minstens) 3 dagen na bezorging houdbaar mits gekoeld bewaard. Voor salades houden we een houdbaarheid van (minstens) 2 dagen aan. Bij twijfel kan je altijd even een mail sturen naar info@mycooks.nl

Ik heb een allergie of eet vegetarisch/halal. Kunnen jullie de gerechten hierop aanpassen?
Bij ieder gerecht staat de allergie informatie aangegeven en aangegeven of een gerecht vegetarisch is. Neem bij twijfel gerust contact op met onze klantenservice. Helaas kunnen wij onze gerechten niet aanpassen, maar gelukkig bieden wij een ruim assortiment waardoor er altijd iets geschiks voor je bijzit.

Disclaimer: al onze gerechten worden geproduceerd in een keuken waar er gebruik wordt gemaakt van allerlei ingrediënten met verschillende allergenen. Er is altijd een (kleine) kans van kruisbestuiving aanwezig.


MYCOOKS CADEAUKAART
Ik heb een MyCOOKS cadeaukaart gekregen. Waarvoor kan ik deze gebruiken?
Je kunt je MyCOOKS cadeaukaart gebruiken op het gehele MyCOOKS assortiment. Heb je een cadeaukaart gekregen voor bijvoorbeeld een ontbijt op bed, dan kun je hier dus gerust ook een taart of tapas mee bestellen.

Hoe lang is een MyCOOKS cadeaukaart geldig?
Na activering van de kaart (bij aankoop) is de MyCOOKS cadeaukaart nog 3 jaar geldig.

Waar kan ik het saldo van mijn cadeaukaart checken?
Je kunt het saldo van jouw cadeaukaart checken via onze online saldochecker.

Hoe kan ik met mijn MyCOOKS kaart betalen?
Houd het volgende stappenplan aan voor betalingen met een cadeaukaart: 

1. Vul je winkelwagen met alle artikelen die je wilt bestellen. 
2. Laat het kortingscode/vouchercode vakje leeg en ga naar de kassa. 
3. Druk op snel bestellen, registreren en bestellen of log in als je al een klantaccount hebt. 
4. Je komt vervolgens op het afrondscherm. Hier vul je je adresgegevens in, kies je de bezorgdatum en selecteer je de betaalwijze. 
5. Als betaalwijze kies je allereerst de "MyCOOKS cadeaukaart". Vervolgens wordt je doorgestuurd naar ons betaalsysteem Buckaroo. 
6. Vul hier je het kaartnummer van de cadeaukaart in (zonder spaties) en je pincode. 
7. Vervolgens vraagt het betaalsysteem hoe je het eventuele resterende bedrag wil voldoen.

Ik wil een MyCOOKS cadeaukaart bestellen en gelijk bij de ontvanger laten bezorgen, kan dit?
Dit kan! Voer tijdens het bestelproces bij het bezorgadres het adres in waar we de cadeaukaart naartoe mogen sturen. Jouw eigen adres voer je in bij het factuuradres. Wil je dat we een begeleidend briefje met bijvoorbeeld een felicitatie toevoegen, geef dit dan aan bij de klantenservice met een mailtje naar info@mycooks.nl onder vermelding van jouw ordernummer.

Waar kan ik een MyCOOKS cadeaukaart bestellen?
Je kunt op onze website een MyCOOKS cadeaukaart bestellen in een waarde van jouw keuze. De cadeaukaart wordt verstuurd in een mooi hoesje met duidelijke uitleg.



Sfeerfoto kruiden
Klantenservice